tisdag 18 augusti 2015

Vindstilla och sol.

 
Tack Borås, att lämna ett superblåsigt Skåne till förmån för Borås kändes riktigt bra. Normalt är Borås ett riktigt "regnhål" där det säljs mest regnkläder per capita skulle jag tro. Men inte idag för där var inte et moln på himlen. Fick några timmar över ikväll så jag tog landsvägscykeln och körde den gamla "Pro Tour slingan" utanför Borås. I eftermiddags ringde jag till Henrikssons Cykel i Borås för att kolla om det var på tisdagar som Pro Tour gick av stapeln, tyvärr var Touren nerlagd efter som det mesta hängde på en person och han hade inte möjlighet att arrangera Touren i år, så den gick i graven. Det är nackdelen när ett så trevligt och långvarigt hängs upp på en eldsjäl. Första gången jag åkte Pro Tour var 2009 med CRAFT and Friends , så det är några mil sedan...
 
 Nu har det byggts en ny väg mellan Borås och Ulricehamn och den gamla är toppen att köra på, bra asfalt och inga bilar. En dröm!!!

Slingan som jag körde idag blev drygt 3 mil och en trevlig mängd höjdmeter, får nog bli något mer varv under veckan hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar