torsdag 4 juli 2013

Bianchi 120 - Premiär tur

Starten på Bianchi 120
 Är uppe i Vansbro och igår var det så dags för Bianchi 120, ett nytt och trevligt landsvägslopp på 12 mil och runt en 1100 höjdmeter, delvis på slingrande vägar bland faluröda stugor.
Totalt kom det cirka 300 till start i år, men jag tycker loppet har en potential till att kunna växa rejält. Förutom simningen så bjuder Vansbro på en massa andra trevliga arrangemang, en mara/halv mara som går på skogsstigar, triathlontävling och så då Bianchi 120. Här finns möjligheter för en aktiv semester.... Väljer man att bo i Säfsen finns det bra möjligheter för XC och DH cykel också.
 På väg ut mot de 120 kilometrarna..(jag längst bort i bild) 
 
 Segraren på väg in mot mål
Här kommer delar av min klunga på väg in mot mål, vi var 8-10 pers som körde tillsammans och hjälptes åt i motvinden. Tiden stannade för min del på 3 timmar och 14 min.
Tack för ett trevligt arrangemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar