måndag 27 juni 2016

Snett över Skåne för tre rejält tjocka damer och en vacker kvinna.

Dålig allé stod det på skylten som jag precis passerat, hoppas inga grenar blåser ner.....
 
Igår blev det en härlig landsvägstur ner till Olof Viktors utanför Ystad, Annika skulle ner och sätta sin sommarutställning och lovade Gofika om jag ville följa med. Eftersom det inte fanns plats i bilen så blev det cykel för min del vilket jag tyckte kändes kanon. Efter lite "kart rek och programmering" av GPS-en bar det iväg. Riktigt kul att upptäcka nya vägar och småbyar från  racern. Med lite extra svängar stannade mätaren på runt 8 mil innan jag kunde kliva in på Olof Viktors Café och Bageri för att njuta av den utlovade fikan. Stället är som gjort för att bli ett bra "cykelcafé", bra vägar ner till Glemminge där OV ligger, fantastisk fika och en kullerstensbelagd innergård som stärker vristerna på svaga cyklister, den var en liten utmaning att gå på med hårda carbonskor och en välfylld fikabricka.
 

Sövde Musteri, här går det inte att bara cykla förbi.

Fantastiskt fina vägar hela biten, mix med skog, öppna fällt, backar upp och backar ner.

Lite konst
 
 
När jag ser detta kom jag på att jag ju nästan var på väg att cykla över en snok som slingrade sig över den varma asfaltsvägen utanför Blentarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar