tisdag 5 juli 2016

Bara tyskar och en härlig massa höjdmeter denna dag.

Nu har vi kommit fram till Kitzbuhel och inkvarterat oss hos Frosch Sportreisen mitt i byn och även hunnit med veckans första cykeltur tillsammans. Kändes som en lite "nu ska vi testa gruppens nivå-runda" inför de kommande turerna, vilket bra så man vet om man både vill och kan utmana sig själv att köra de gemensamma rundorna. Riktigt kul att vi trillade in hos Frosch förra året, annars hade vi missat alla dessa härliga människor och trevliga aktiviteter.

Ett härligt gäng ute på den första rundan tillsammans. I år har centrat även fått nya E-bikes från Ghost som var uppskattade när det började gå uppför. Riktig kul att se att så många har börjat köra med elcykel och inte ser det som ett handikapphjälpmedel.


Efter att ha legat hemma i soffan i vintras och kikat i boken Bergtagen insåg jag att i år måste jag köra upp till Kitzbuheler Horn när vi ändå är så nära. Starten ligger precis utanför byn så jag hittade inga ursäkter för att inte ta mig ut och upp till toppen. Detta blev min första "legendariska" klättring, bortsett från RMI stigen på Romelklintens norrsida.(som är på 80 höjdmeter....)

Sträckningen upp till toppen från startplatsen

Bara att trycka på start och sen trampa på så svetten lackar...
 

Missade någon minut för att bli plåtad... men det är ju semester..
 

 

Bara sista biten upp.. sen var det på med vindtät cykeljacka och regnbyxor för att fixa fartvinden nerför på serpentinvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar