söndag 29 maj 2016

Grym uppför och en rackare nerför bergen

Bild på okänd kämpe med nummer 748


Idag hoppade jag in och körde Mega distansen som var drygt 46 kilometer lång och 1.940 höjdmeter. Precis lagom för mig denna söndag. Under en del av sträckan körde jag tillsammans med denna dam och hon var extremt stark uppför. Där det flesta andra gick trampade hon på och sen när det vände utför så såg man bara ryggtavlan av henne innan hon försvann bakom nästa krök. Tjejen som står till vänster om henne i bild försökte hänga på nerför precis efter att jag tog denna bild. Det slutade dessvärre med en rejäl krasch för hennes del bara någon kilometer längre ner. Jag stannade till och kunde konstatera att det inte var någon vacker syn och troligtvis hade även ett nyckelben gått. Efter en stund kom ambulans och hämtade upp henne. Hoppas det gick bra trots allt.
En liten parantes.... jag drog förbi nr 748 i sista backen uppför och gjorde allt jag kunde för att hålla henne bakom mig in i mål, även om jag visste att jag var "lite dopad" eftersom jag hade haft en vilodag igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar