måndag 22 april 2013

Domane 5.2...Bitarna faller på plats.



Idag var det dags för Bike Fit och de sista justeringarna innan träningen på landsvägsracern drar igång. Valet av cykel grundade sig på att jag ville ha en cykel med maximal prestanda men samtidigt komfort så jag kan sitta lite längre i sadeln under Joutenheimen runt i sommar. Efter att redan ha pimpat cykeln med nya hjul, så passade jag på att byta ut styret till ett bredare (44 cm) och sen en kortare styrstam för att få en något mer upprätt åkställning som skonar nacke och axlar.
Är allt som det ska så hoppas jag få med mig cykeln hem på torsdag så jag kan rulla de första milen till helgen, sen kommer den bli en följeslagare i bilen så jag kan klämma någon träningstimme på kvällarna. (Det är ju redan just till halv tio på kvällarna.)
Ska faktiskt bli riktigt kul att köra lite landsväg igen även om jag är inbiten mtb åkare och lätt får "mental härdsmälta" av att köra asfalt, men får se det som en mental utmaning.
Stort tack till Micke som fixade och trixade med min åkställning.
Styre Bontrager Race X Lite IsoZone VR-CF överdimensionerat 44 cm enkelriktad kolfiber - 425455

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera