söndag 16 augusti 2015

Veckans hjältar i min värld.

Linda Bengtsson och Fredrik Engdahl fortsätter mot mål
 
 Läste i Sydsvenskan om långloppet Trans Scania som hade startat ute på Långa Bryggan i Bjärred i fredags morse. Loppet är 246 km långt, vilket kan kännas långt även på cykel fast nu var det löpning som stod på schemat. Tänk er att springa från Bjärred till Haväng norr om Kivik och sen tillbaka igen mot målet i Lund. Följde löparna på nätet och när jag såg att ledarna i loppet närmade sig The Lodge var jag bara tvungen att åka ut och heja på.
Kändes som jag var en räddande ängel för de hade gått torrt på vatten och eftersom vi var precis vid The Lodge var det bara för mig att parkera löparna medan jag sprang iväg och fixade vatten. Då hade de varit igång runt 30 timmar så det var inte helt smärtfritt för dem att hitta löpsteget igen. En beundransvärd prestation..


Passade även på att ringa Ronnie i Torna Hällestad och tipsa om att det var långlöpare på väg och att de passerade i stort sätt utanför köksfönstret. Ytterligare en spontandepå etablerades.


Vattenflaskorna fyllda och lyckan ler





Hur gick det sen? Runt klockan 9 på lördagskvällen nådde de målet i centrala Lund. Under söndagsmorgonen runt 8 passerade det ytterligare löpare ute vid Skrylle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar