lördag 2 maj 2015

Isaberg Extreme!

 Vilken dag! Isaberg har det mesta man kan önska sig för en "aktiv livsstil". Härliga paddelvatten, bra möjligheter för "trail running" för att inte tala om cykellederna som man har fixat till här med Keith Johansson i spetsen. Skulle tro att om man "googlar" eldsjäl så bör det komma upp en bild på Keith, det är en fröjd att se vad de har presterat här uppe. För två år sedan när jag var här uppe fick jag en visning av Keith där vi gick ut i skogen och han pekade och berättade sina planer, nu två år senare är det mesta på plats och som krona på verket arrangerar man MTB SM här till sommaren.
Kan varmt rekommendera Isaberg, bra träningsmöjligheter och boende i stugor till ett vettigt pris....
Här ligger min kajak eller ska man kalla den "pråm" i dessa sammanhang, grymt vad det var snabba kajaker i vattnet idag. Skulle tro att hela "svenska multisport eliten" var på plats idag. 
Banan var "gripbar" även för vanliga motionärer så jag kan tänka mig att startfältet minst kommer fördubblas inför nästa år, för det pratades redan om tävlingen 2016. En riktigt härlig dag i den smålänska naturen. Tack för det!
 
Väntan... sista etappen var en härlig mtb slinga som bland annat gick uppför SM banans serpentinslinga. Bara för min Fuel Ex att invänta dagens runda.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar