måndag 26 december 2011

Tärningen visade en "trea" idag.........

Idag när vi slog vår "RMI-tärning" så visade den en "trea" vilket innebar att vi skulle öva på att fixa ett kedjebrott. För någon dag sedan blev det en "femma" och då är det dags att fixa en fingerad punka. Vi lägger in dessa moment för att vi ska ha Rätt Mental Inställning. Ett annat trevligt inslag var när vi hade kört vår "enbencykling" uppför och jag hade överskott på syra i benen så kom nästa överraskning från Martin. Jag hade tänkt mig någon kilometers grusvägsåkning, svagt nerför som återhämtning men då hittade han en härligt lerig stig med sugande uppförslut som vi skulle köra. Tänk positivt tänkte jag och växlade ner....

                       Kedjebrottet fixas på rekordtid, övning ger färdighet...
Här är den, vår lilla RMI-tärning, fast ibland får den heta "Den röda djävulen" när den landar fel.....

 
Bilder från backen där vi körde "enbenscykling" idag.


Solen på väg upp och jag är på väg ut till klubbstugan. Martin hade fixat kaffen innan vi trampade ut på dagens runda. Kan det bli bättre en dag i december?

1 kommentar:

  1. Hej ni två galna cyklister. Enbenscykling och simulerade kedjebrott. Hur är ni funtade? Kempe flott blogg!

    SvaraRadera