lördag 30 april 2016

En tältnatt i månaden var tanken.

 
Packade litet och lätt, allting ner i en L.I:M Strive ryggsäck. Akto tält från Hilleberg, L.I.M sovsäck från Haglöfs.
 
 Tidigt förra hösten berättade jag för Martin att jag tänkte försöka få till minst en tältnatt/månad, givetvis fick jag frågan hur det hade gått med en saken och tyvärr låg jag lite efter på den punkten. Nu i Påsk var frugan fullt upptagen på annat håll, grabbarna iväg så det var ett ypperligt tillfälle att packa tält, sovsäck, kök och ge sig ut. Cyklade ut från klubbstugan till en härlig plats som vi har kikat på läge som den optimala lägerplatsen.
Var framme dryga timmen innan solen gick ner så jag hann med att fixa ved och starta stenålders TV´n. En burk Soldatens ärtsoppa, lite punsch och en Mariestad så var kvällsmat och dryck fixad.
Därmed var det "check" på tältnatten för mars. (Tältnatten i april blev ute i Blekinge skärgård.)


 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar