tisdag 7 juli 2015

Varmt och gott, 41,5 grader som varmast på vägen ner genom Tyskland

                                                  
Eftermiddags cykling upp till en härlig liten alpsjö, som vanligt en rejäl stigning ut från byn. 15% uppför biter bra i benen.... Efter många dagars värme drog det in lite svalare luft så cykeln åkte fram för ett pass.
 
 
                                             Fina slingrande vägar på väg mot sjön längre in i dalen
 Målet för turen. Ett litet uppfriskande dopp och sen på cykeln ner igen mot byn. En timmes cykling upp till sjön och sen hemåt på en kvart.....Gick snabbare att cykla nerför än att åka bil på de smala och slingriga vägarna.... Märkte att det är dags att se över bromsarna.

Tidigare på dagen hade Annika och jag testat lite skärmflygning, här är det Annika som flyger bland bergen. På väg ner frågade min "pilot" om jag ville göra lite "mer avancerad" flygning och det kunde jag ju inte säga nej till eftersom Annika redan flög neråt i full spinn..... Kittlade ganska bra i magen när vi for neråt och enligt min flygare kom vi upp i 3G (inte någon mobiluppkoppling utan att man väger tre gånger sin egen kroppsvikt. 240 kilo vägde jag för ett ögonblick...)
 

Snart på väg upp i liften.. dagen till ära hade Annikas pilot tagit fram sina svenska brillor i blått och gult.

 
 

 
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar