lördag 11 juli 2015

Upp i bergen med tyskarna, dags för Panorama Tour

 Igår var det så dags för Panorama Touren med våra nyfunna vänner på Frosch Sports Club, en liten tapper skara gav sig upp i bergen. Från Kitzbuhel cyklade vi genom Kirchberg och sen klev vi på vår 1.000-meters klättring. Gällde att hitta sitt tempo och låta tankarna vandra iväg på allt annat än andhämtning, puls och "förkänning" av syra i benen. Riktigt skönt med en lite längre klättring... känner på något konstigt vis att jag inte har fått tillräckligt av den varan eftersom Martin och jag inte har fått till något lopp nere i Alperna denna sommar. Får se till att hitta något trevligt 2016!

En bild säger mer än tusen ord

Ner på lilla klingan fram och sen bär det av uppför, vackert så det förslår.

I stort sätt var all klättring på grusväg, så brukar det vara i de flesta loppen också, enkelt och lätt, bara att trampa på och ha koll på pulsen så man inte ligger på för hårt. Man blir lätt lite ivrig med sådan här utsikt.
 
 

Slingrande grusvägar uppför och utför. Här ser ni några i gruppen lite längre ner på grusvägen på väg uppför. Storslaget!!

Panoramabild från toppen

Ett perfekt genrep inför en "Trans Alp Tour" senare i sommar tyckte några i gruppen som skulle cykla över alperna senare i sommar. Det är ganska många som gör den trippen över alperna som en ren rekreationstur. Vår guide hade redan kört den turen några gånger i år med turister.

 

En lite "alpsjö" längs vägen, bilden får tala för sig själv. Helt klart är att jag kommer plocka fram den i min minnesbank när det regnar horisontellt och termometern ligger lite över nollsträcket här hemma i november. Skönt att ladda batterierna med en sådan här runda.


Dags för "Payback time", nu rullar vi neråt på härlig singeltracks, om jag är rätt på det så körde vi här förra året under Four Peaks på väg ner mot Kirchberg. Nu i solsken men då var det regn, snorhalt och utmanande.
Både jag och Annika är grymt sugna på att återvända ner till Alperna igen och då tror jag att vi tar och förbokar med Frosch, konceptet var ju oslagbart och i vårt tycke prisvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar