fredag 21 december 2012

Fler än vi ute denna tidiga decembermorgon

Eftersom vi inte har varit ute och cyklat på hela veckan på grund av "tidsbrist" som det kan bli så här några dagar innan jul. Vi bestämde oss för ett morgonpass. Martin skulle vara tidigt på jobb precis som jag så klockan ringde redan vid halv femsträcket. När jag kikade ut såg jag till min stora förtjusning att snön var tillbaka, vilket jag inte trodde att den skulle göra igen innan jul. Därför hade jag lagt på "sommardäck" bak på cykeln igen, nu blev det till att snabba på lite och lägga på vintersulorna igen. Övning ger färdighet tänkte jag, så jag gjorde skiftet utomhus för att göra "momentet" lite mer realistiskt....
Även om vi var tidigt ute i skogen var vi inte först, riktigt kul att se alla spår från djuren som rör sig under morgontimmarna. Vildsvinen hade redan hunnit äta frukost såg vi, uppbökat i skogen... Räven hade vandrat runt och letat mat och här har Haren Harald skuttat fram (SE BILDEN OVAN) .... Ett riktigt härligt vinterlandskap, hoppas nu att vi har snön kvar över jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar